_01_img_8407.jpgTANJAS KLINIK
Vad säger andra om... OM Tanja Kontakt LÄNKAR ARTIKLAR

Candida och cancer

Candida albicans och cancer

Candida en jästsvamp som är en del av den normala bakteriefloran i kroppen och finns naturligt i tarmkanalen.

Картинки по запросу svampinfektion candida albicansOm tarmfloran är välbalanserad och fungerande kommer de bakterier som lever i tarmkanalen att reglera varandra så att ingen bakteriestam växer mer än någon annan och de hjälper kroppen att transportera ut de skadliga bakterierna ur kroppen.

Människan blir varje dag utsatt för attacker från bakterier och parasiter genom luften, vattnet och maten vi äter men med en väl fungerande tarmflora och tillräckligt med magsyra kan kroppen ta hand om dessa inkräktare och låta dem passera ut genom de normala detoxifieringsvägarna i form av avföring och urin.

Överväxt av Candida kan leda till en svampsjukdom, såkallad mykoser vilket kan skapa allt från milda symptom till livshotande tillstånd. Mykoser är ett allvarligt internationellt hälsoproblem men är som mest utbrett i västvärlden.

Dr. T. Simoncini - Cancer Is A Fungus And Is Completely Curable Cell towers, chemtrails and GMO crops/shitty food all work in conjunction to interfere with natural genetic activity creating a cancer epidemic among the uneducated masses, and trap them in an endless cycle of expensive, poisonous pharmaceuticals and death. This is a fact. BUT the best news is it can all be reversed. Cancer is a fungus which thrives in an acidic environment, which is what your body becomes through poor diet, lack of activity and a weakened immune system. You can cure cancer by alkalizing your body using cheap, readily available bicarbonate soda. Dr. T. Simoncini is an oncologist from Italy who has pioneered in bicarbonate soda therapy to treat and cure cancer.

Behandling: Bikarbonat, Citron, F scant

blogg.passagen.se/sannaehdin/entry/bakpulver_mot_cancer

Symptom

Det finns en mängd olika symptom som kan visa sig på grund av överväxt av candida. Här nedan hittar du några av de vanligaste symptomen men är inte begränsade till de som står nedan.

•Gaser/uppsvälld

•Diarré

•Förstoppning

•IBS (orolig mage)

•Starkt sug efter sötsaker

•Torr i munnen

•Vit beläggning på tungan

•Munsår

•Allergier/matkänslighet

•Dålig andedräkt

•Acne, eksem, hudutslag

•Torr och kliande hud (t.ex. mjäll, psoriasis)

•Muskelkrämpor

•Ledvärk

•Nagelsvamp

•Yrsel

•Mental dimma (brainfog, känner att du går runt i en dimma, kan inte tänka klart)

•Dåligt minne

•Huvudvärk

•Humörsvängningar

•Ångest

•Kronsik trötthet

•Återkommande förkylning/influensa

•Problem med sköldkörteln, binjurarna

•Öroninfektioner

•Ökad produktion av öronvax

•Hårförlust

•Droppande näsa

•Fryser ofta

Kvinnospecifikt

•Svampinfektion i underlivet

•Urinvägsinfektion

•Järnbrist

•Minskad sexlust

•PMS-symptom

•Infertilitet

•Hormonobalans

Om några av ovanstående symptom stämmer in på dig kan du lida av problem med Candida-överväxt. Genomför då testet som finns beskrivet ovan för att få en klarare bild om det är candida som ställer till problemen.

Om du har blivit behandlad med antibiotika utan att använt dig av tillskott med probiotika för att återställa tarmfloran är risken betydligt större att du lider av en svamp- och/eller parasitinfektion. Antibiotika är svamp och parasiters bästa vän, du bör därför alltid ta probiotika av hög kvalité när du använder antibiotika för att inte förstöra tarmfloran, prata med din läkare!

Hermansvägen 94, JÖNKÖPING, Mobil:+46 (0)70 495 05 45;    tanja@tanjasklinik.com